Avagy egy boldog feminista meséje

A MAGÁNYOS HOLD

A MAGÁNYOS HOLD

DÉJÀ VU

2017. október 06. - Lili Anna Wolf

Ott tartottam, hogy ki is vagyok én és hogyan veszem a bátorságot ahhoz, hogy „észt osszak”?

Ami a személyemet illeti, pont ugyanolyan átlag bárki vagyok, mint Te. Egy nő, aki átéltem a szerelmet, a megismerkedés csodálatos rózsaszín ködét, a párkapcsolat építéssel járó izgalmakat és bonyodalmat. A férjhez menés örömét, a habos babos hercegnős fehér ruhát, fátyollal és cuki párocskával a torta tetején. Tudom milyen érzés álmodni közösen a jövőt, szárnyalni, bízni és remélni.

Mit éltem át még?

Azt, hogy milyen érzés látni a másik szemében a csalódottságot, a haragot, az értetlenséget. Hogy milyen érzés a fáradság, a szürkeség, az évekig tartó társas magány, a tehetetlenség és kilátástalanság érzése.

Átéltem a megcsalás fájdalmát, a válást, az önmarcangolást ami ez után következett, az önvizsgálatot, a tanulságok levonását.

Az újra kezdés örömét és ez volt az a pont, amikor valami furcsa dolog történt velem…átéltem a déjà vu érzését.

A kifejezést mindenki ismeri, minimum macska/mártix szinten, de mi is az a déjà vu? Nézzük…

Francia eredetű szó, jelentése „már láttam”, még pontosabban az a jelenség, amikor valaki úgy érzi, hogy az éppen történő helyzetet már korábban átélte, az adott esemény korábban már megtörtént volna vele, ugyanakkor a korábbi átélés körülményei vagy akár megtörténtének ténye bizonytalanok (hálás köszönetem a fogalomért Wikipédiának).

Ha olyan nő vagy te is, aki éltél már át szakítást, akkor pontosan tudod, hogy milyen kitartóan keressük magunkban ilyenkor a hibát, mennyi mindent vagyunk hajlandóak belátni (utólag), hány helyzetet kezelnénk másként.

Hol sírunk a fagyis doboz felett, hol nevetünk, majd aztán, amikor elfogy a harmadik csomag százas zsepi is, jól elhatározzuk, hogy „Na innentől kezdve mennyivel jobban fogjuk csinálni”.

Hogy mi jön ezután? Egyszer csak megérkezik a hős lovag, vele együtt a hormonok által pöfékelt rózsaszín köd és aztán valahogy szépen lassan a ráeszmélés, hogy ez a sok fogadalom pont addig tartott, mint a január elsején elhangzó, hogy aztán innentől kezdve minden nap lejárok edzeni és nekem lesz a legszebb testem a világon…de mivel ma az összes terem zárva van, még belefér a nagyi isteni bejglijéből fél kiló…isten áldja érte.

A hős lovag páncélja napról napra egyre kevésbé fénylik valahogy, majd lekerül, majd aztán ott áll valaki és hirtelen azt gondolod, hogy ez itt előtted sok minden, csak nem lovag.

Hogy ki vagyok én, mi ez az oldal és miért gondolom azt, hogy észt kellene, hogy osszak?

Egy ugyanolyan átlag bárki vagyok mint te, de a sorsnak, a jó Istennek, a szerencsének, nevezze mindenki, ahogy szeretné, de legfőképpen a Páromnak köszönhetően sikerült valahogy ráébrednem arra, hogy az a valaki, aki ilyenkor előtted áll az ugyanolyan lovag, mint amilyen volt. Ő semmit sem változott, egy ici picit sem, legfőképpen azért nem, mert nem is tud.

Az egyetlen dolog, ami megváltozott az az, ahogyan te ránézel.

A bátorságot pedig ahhoz, hogy elindítsam ezt az oldalt az adja, hogy jól vagy rosszul (ezt majd te eldöntöd) megpróbáljak segíteni. Segíteni abban, hogy meglásd, azt ami valóban előtted van, mert ha nem látod sok-sok fagyis doboz, rengeteg fájdalom vár rád és az élet tele lesz déjà vu érzéssel.

Lili Anna

 

Ha tetszett a bejegyzés, nyomj egy lájkot és oszd meg az ismerőseiddel.

Tetszett a cikk? Olvasd el a többi bejegyzésemet is: >klikk<

A bejegyzés trackback címe:

https://lili-anna-wolf.blog.hu/api/trackback/id/tr5612933777

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GhostNation 2017.10.10. 22:23:37

Csak azt nem értem, hogy miért kellett megházasodni majd elválni, hogy erre rájöjj? Fiatalon jött a rózsaszín köd?

GhostNation 2017.10.10. 22:27:37

Persze tudom én, ez az élet rendje, leglábbis a nagy bölcsek szerint. :) (Nem mintha én tudnám a megoldást.) Minden esetre tetszenek az írásaid.

Terézágyú 2017.10.11. 07:38:25

"Ha olyan nő vagy te is, aki éltél már át szakítást, akkor pontosan tudod, hogy milyen kitartóan keressük magunkban ilyenkor a hibát, mennyi mindent vagyunk hajlandóak belátni (utólag), hány helyzetet kezelnénk másként."

Ööööö... tényleg? Létezik olyan nő, aki hajlandó beismerni, hogy egy kapcsolatot ő rontott el???

Lili Anna Wolf 2017.10.11. 09:58:38

@GhostNation: Kedves GhostNation! Köszönöm a szavaid jó esnek.

Lili Anna Wolf 2017.10.11. 10:14:48

@Terézágyú: Kedves Terézágyú! Jöjjön egy merész állítás: az, hogy egy kapcsolat hangulata milyen, az csak a nőn múlik. Lehet, hogy ez után a komment után lesz olyan, aki a torkomnak szegezi a nagy kést, hogy ez micsoda valótlanság, de az a helyzet, hogyha mi nők nagyon mélyen belegondolunk igenis érezzük belül, hogy az otthon melege, a kedvesség által a társunkra sugárzott megértés, a gondoskodás, a család ragasztójának lenni az mindig is a mi dolgunk volt, most is az és még nagyon sokáig az is lesz. A baj akkor kezdődik, amikor elkezdjük érezni azt, hogy ennek a másik szemében valahogy nincs akkora értéke, ami igaz is, meg nem is, és hidd el nagyon is keressük ilyenkor magunkban a hibát, akkor is, ha te meg a másik oldalról azt tapasztalod, hogy a keresés eredményeként a szemünkben te vagy a hiba oka, de a miértekről külön posztban írok.
Lili Anna

Terézágyú 2017.10.11. 10:43:30

@Lili Anna Wolf:
"A baj akkor kezdődik, amikor elkezdjük érezni azt, hogy ennek a másik szemében valahogy nincs akkora értéke"

Vagyis már a kiindulópontban a másik a hibás :)

"azt tapasztalod, hogy a keresés eredményeként a szemünkben te vagy a hiba oka"

Nem feltétlenül személyesen én, vagy bárki más - egyszerűen csak arra célzok, hogy létezik-e olyan, hogy egy harmincas/negyvenes nő, akinek tíz éve nem volt kapcsolata (hogy a példádnál maradjunk) kimondja/leírja egy személyesnek, kitárulkozásnak szánt szövegben/beszélgetésben, hogy "volt olyan, hogy jól indult egy kapcsolat, de én elrontottam, a pasi jogosan ment el"...

, de a miértekről külön posztban írok.

Lili Anna Wolf 2017.10.11. 13:19:35

@Terézágyú: Igen van ilyen :) erre számomra a legjobb példa a saját házasságom

Terézágyú 2017.10.11. 13:24:25

@Lili Anna Wolf:
"Igen van ilyen :) erre számomra a legjobb példa a saját házasságom "

bevallottad valakinek, hogy egy elromlott kapcsolatban te voltál a hibás? ...

??? Avass be minket a részletekbe...
(egy következő posztban? :)
süti beállítások módosítása